torsdag 23 augusti 2012

Belöningskort









Finns också att ta hem genom den här länken.

14 kommentarer:

  1. Guld! Mycket snyggare än korten i första versionen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Det är förstås till större delen illustratören Richard Svenssons förtjänst, då han illustrerat nästan alla kort.

      Radera
    2. När kommer trolldomskorten?

      Radera
    3. Förtrollningskorten är upplagda ganska precis. :-)

      Radera
  2. Väldigt glatt snygga. Och en känsla av Drakborgen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har spelat en del Dungeon Quest (och har även spelar Dungeon Quest med reglerna från Äventyr). (I min ungdom spelade jag mycket Drakborgen, men det var inte alls lika kul i vuxen ålder...) Det som gör Dungeon Quest roligare är väl framförallt layouten, plus att de flesta spel blir roligare när jag spelar dem med min dotter. I övrigt är det ju samma spel.

      Radera
  3. Kommer det fler kort?

    /Peter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer fler kort efterhand.

      Radera
  4. 1000 silvermynt!? Gisses, verkligen en skatt. Med så mycket kapital kan man ju bli drottning. Och hur mycket är guld värt, i förhållande till silver?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skatter kan man aldrig ha för mycket av. När jag inledde min rollspelande bana hade våra rollpersoner en hemlig skattgömma dit vi släpade alla skatter och byten vi fick tag på.

      Vi funderade lite på hur guldmynt/silvermynt/kopparmynt skulle förhålla sig till varandra. Det fick bli enkla tiotal, lättast för barn att greppa då. 1 guldmynt är således 10 silvermynt vilket gör 100 kopparmynt. Bara att lägga till en nolla på slutet således.

      Radera
  5. Hade varit kul om korten kom med boken. De borde i sämsta fall säljas separat, men att bara ha dem utskrivet känns lite trist (och nu är inte heller det fixat så vi får nog ordna det på något smartare sätt så länge)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De var med i den första betaversionen som bara kopierades upp till ett litet häfte. Då fick jag kritik för att korten var med - för folk ville inte klippa i boken. Jag ska fundera över en lösning till nästa utgåva.

      Radera
    2. Det är väl ingen stor sak att skriva ut och klippa lite? Har man ingen skrivare kan man kanske skriva ut på jobbet?

      Radera
    3. Alla kanske inte har tillgång till skrivare. Det är ett problem men jag hoppas hitta en kostnadseffektiv lösning till kommande utgåva som sagt.

      Radera